WEBSHOP - BEGIN MET EEN GOEDE BASIS

Om een succesvolle webshop of website te bouwen is het belangrijk dat er goed nagedacht wordt over de basis. Hierbij zijn een aantal belangrijke punten waar aan gedacht moet worden.

01

Opbouw en Uitstraling

Een overzichtelijke opbouw en pakkende uitstraling zorgen ervoor dat de bezoekers niet direct wegklikken wanneer ze binnenkomen in de webshop. Wanneer een bezoeker lang blijft hangen en meerdere pagina's bekijkt zorgt dit voor een positiever resultaat in de zoekmachine. Voor google wordt het dan een relevantere website en zal deze ook in het organische gedeelte steeds hoger getoond worden. Webshop begin met een goede basis!
02

SEO

Wanneer de webshop (deels) gevuld is kan er worden begonnen met de vindbaarheid van de website. Een goede Search Engine Optimization (SEO) zorgt ervoor dat de webshop zonder advertentiekosten een hogere rang krijgen in de zoekmachines Google, Bing etc. Dit wordt onder andere gedaan met Keywords en nuttige informatiepagina's over de producten. Om het maximale uit de webshop te halen is het belangrijk dat hier zeker in het begin (bijna) dagelijks aandacht aan besteed wordt.
03

Marketing en Promotie

Google Adwords advertenties zijn een goede tool om direct op te vallen met de (nieuwe) webshop. In het begin zal dit voor veel (nieuwe) bezoekers zorgen dat ook weer meehelpt om een hogere rank in de zoekmachines te realiseren. Daarnaast is Social Media ook belangrijk om meer bezoekers naar de shop te krijgen. Betaalde advertenties gericht op een bepaalde doelgroepen werken goed om een naamsbekendheid op te bouwen bij nieuwe webshops en merken.
04

Service

Zodra de vorige stappen succesvol zijn verlopen zal het aantal bezoekers, en dus ook het aantal verkopen stijgen. Om deze stijgende lijn voort te zetten is het belangrijk dat er veel aandacht wordt besteed aan de service. Alle klanten tevreden houden is lastig, maar dit moet wel het doel zijn. Een negatieve ervaring wordt 10x vaker gedeeld dan een positieve winkelervaring, en dit kan dan al snel klanten en omzet gaan kosten. Ook het vragen van persoonlijke ervaringen helpt bij het verbeteren van de webshop.

Het bezitten van een webshop / e-commerce winkel kan veel voordelen opleveren, waaronder:

 

  • Verhoogde toegankelijkheid: Met een webshop hebben klanten 24/7 toegang tot uw producten of diensten, waar ook ter wereld, waardoor uw klantenbereik en potentiële verkopen toenemen.

  • Lagere overheadkosten: Het runnen van een webshop heeft doorgaans lagere overheadkosten dan het runnen van een fysieke winkel. Mogelijk hoeft u geen huur, nutsvoorzieningen of salarissen voor verkooppersoneel te betalen.

  • Verhoogde omzet: Met een webshop kunt u aan een groter publiek verkopen, waardoor uw omzetpotentieel toeneemt. U kunt ook gemakkelijk producten upsellen en cross-sellen aan klanten.

  • Meer klantgegevens: een webshop kan waardevolle gegevens over uw klanten opleveren, waaronder hun voorkeuren, aankoopgeschiedenis en demografische gegevens. Deze gegevens kunnen u helpen uw producten, marketing en klantervaring te verbeteren.

  • Betere klantervaring: een webshop kan klanten een naadloze en handige winkelervaring bieden, inclusief gemakkelijke navigatie, zoeken naar producten en afrekenen.

  • Betere marketingmogelijkheden: Een webshop biedt verschillende mogelijkheden voor digitale marketing, waaronder zoekmachineoptimalisatie (SEO), sociale media en e-mailmarketing.

  • Grotere schaalbaarheid: een webshop kan gemakkelijk worden geschaald om aan de vraag te voldoen, waardoor u uw productaanbod en klantenbestand kunt uitbreiden zonder fysieke beperkingen.

Het bezitten van een webshop heeft dus voor ondernemers verschillende voordelen. Zo kan de omzet naast een fysieke winkel worden vergroot, er worden meer klantgegevens bekend wat zorgt voor verbeterde marketingmogelijkheden. 

WEBSHOP INTEGRATIES

Uw webshop wordt voorzien van belangrijke tools die u helpen bij het verhogen van het aantal bezoekers

GOOGLE ANALYTICS

Met deze tool kunt u eenvoudig bijhouden hoeveel bezoekers uw heeft, waar ze vandaan komen en welke pagina's populair zijn. Ook kunt u zien via welke website of zoekmachine de bezoekers komen, om uw website verder te optimaliseren voor meer verkeer.

BETALEN EN VERSTUREN

Elke betaaloptie kan worden toegepast op uw website. De meeste gebruikte optie is IDEAL, maar ook via creditcard, cadeaubon of de steeds populairder worden cryptomunten zijn mogelijk.


Ook de mogelijkheden voor de verzendopties die u wilt aanbieden binnen webshop zijn eindeloos.

NEEM CONTACT OP VOOR MEER INFORMATIE

TOP